söndag, januari 23, 2011

Sånt där som bara en hantverkare kan förstå

Ett par gånger i månaden sätter jag andan i halsgropen. Anledningen skulle andra säga är fånig, ja löjlig men för mig hemsk. Jag tror nämligen att jag har tappat mina vantar!

För de måste vara mitt mest använda projekt någonsin och ett av de jag är mest nöjd med! Vantarna är stickade i Drops Karisma och anpassade efter mina smala handleder och händer. För är det något jag hatar så är det muddar som glipar!



Mönstret är ett hopkok av av ett mönster från en bok jag lånade på biblioteket och en omarbetad bård (kortare) från det här mönstret.



Jag har använt dem varje mer eller mindre kylig dag i snart ett år och garnet håller upp riktigt bra! Förutom att jag har lyckats smutsa ned dem lite så är de som nya! Så att förlora dem skulle kännas som en mindre katastrof.

Knäppt? Definitivt!
Konstigt? Nej, det kan jag inte tycka! ;)

2 kommentarer:

annas alster sa...

ÅÅÅ vilka vantar! Tvåfärgsstickning står på min att-lära lista! Ja det där med statistiken, jag hade också missat det tills för typ en månad sen :)

Frugan sa...

Tack!! Jag älskar dem verkligen!

Tvåfärgsstickning är riktigt roligt eftersom det går att variera i all oändlighet!
Det bästa tipset jag kan ge dig är att håll trådarna som du vill! När jag lärde mig så trodde jag att man var absolut tvungen att hålla trådarna i olika händer, men det funkade inte alls för mig. Blev så mycket enklare med en tråd på pekfingret och en på långfingret. Det funkar ju olika bra för alla men våga prova runt! =)