fredag, januari 28, 2011

Det går framåt!

Ron-tröjan växer.



Bilden är dålig och själva kroppen är nu klar. Och jag måste bara säga att jag är riktigt nöjd med Cascade 220 Heathers från Garnkorgen! Färgen känns levande och garnet så mjukt, så mjukt.

På baksidan har jag broderat på en uggla med maskstygn, tyckte tröjan behövde det lilla extra! Jag kommer även att brodera dit bokstaven med maskstygn. Enligt diskussioner på Ravelry har folk kämpat hårt för att få maskstygn snyggt, men för mig funkar det rätt bra faktiskt. Lite pillrigt, men jag hoppas att det är värt det, för intarsia i rundstickning verkar kunna jämföras med rocket science!

3 kommentarer:

Alexandra Hjelte sa...

Va fint det blir! Intressant mönster där man börjar sticka i halsen.

Anonym sa...

Det där var en annan sorts uggla, men riktigt snygg. Tillförde mycket design till tröjan.
Om jag vågade mig på att sticka en tröja skulle jag nog kopiera dig, men jag håller mig mest till sockar. :)

Frugan sa...

Alex: Ja, jag älskar den modellen! Stickdate snart? =)

Socktrollet: Tack! Haha, ja det är bara att ta för dig! =)