söndag, januari 02, 2011

2010

2010 års stickning; Det måste vara de 4 koftor som jag lyckats få till det här året! Jag har fobi för större projekt, men den har botats en hel del nu!

2010 års färg;
Det här är året då jag helt enkelt började tycka om färger!
Jag gick från tjejen som tycker om svart, grått och grönt, till tjejen som älskar färger! Mörklila, senapsgult, mörkrött, pasteller, klarrött, alla gröna som finns. Igen färg begränsar mig längre, förutom rosa kanske.

2010 års ahaupplevelse;
Att jag faktiskt kan lära mig vad jag vill och bli bra på det bara jag ger mig tusan på att det ska gå! Stickning, virkning och nu har jag just upptäckt boken "Karins broderier" så nu åker nål och tråd fram!

2010 års köp; Mitt Nova metall luxset från Knit pro! Det är helt fantastiskt! Stickar bara med rundsticka nu, de fina jumperstickorna får stå i en vas som prydnad!

2010 års sorg; Att läkarna sa "vi kan inte göra mer". Och valresultatet, Sverige borde skämmas.

2010 års lycka; Att jag pga av sjukan fått så mycket sticktid! Jag har utvecklats så otroligt mycket det här året och nu finns det ingen återvändo. Stickningen är en av grundpelarna i min existens.

2011
önskar jag blir ett år då jag fortsätter att utvecklas inom stickning och att det får fortsätta vara bland det roligaste jag vet. Att det ska bli ett år då jag får högre livskvalitet än 2010 erbjöd, med många skratt och mer ork.

Inga kommentarer: