lördag, januari 08, 2011

Känna, klämma, klappa, sniffa, dregla

Ja, köpa garn är ju bara för roligt! Att få känna, lukta, mixa färger.. Men det blir inte riktigt samma sak när man beställer över internet. Det blir mest en massa klick och huvudbry. Stämmer färgerna? Är det lika mjukt som recensionerna säger? Kommer hjärtat klappa lite extra när man håller i det? Och inga svar får man för än efter flera dagar av förväntan och magpirr. Webbshopping är ju ändå lite av en chansning. Men ack så nödvändigt ibland!

Min syster Rebecka fyller 20 år i mars och hon har tjatat på mig i ca 3 år om att jag ska sticka en "Ron-tröja" till henne. Minns ni första filmen? När de var så här söta:



Jag har länge varit sugen på att prova Cascade 220 pga priset, de fina projekten på Ravelry och de otroliga färgutbudet. Jag beställde från Garnkorgen, det enda stället i Sverige (vad jag vet iaf!) som säljer Cascade 220.

Eftersom det ändå är en "Ron-tröja" så tänker jag köra på Gryffindors färger!




Jag kan knappt vänta tills paketet kommer! Jag ser verkligen fram emot det här projektet! Det kommer bli många timmar HP film och ljudbok fram över!!

4 kommentarer:

Johannapanna sa...

Om Hanna också vill ha en så kan de ju matcha! Det vore hur roligt som helst!

(och det är kul att både Harry och Ron ser ut som att de stirrar in i en webcam) ^^

SAKNAR DIIIIIIG!

Frugan sa...

HAHA! Det skulle ju vara fantastiskt! Men då vill ju jag också ha en, och då är det inte kul att heta Sara - S som i Slytherin liksom!

(det har du faktiskt rätt i! hihi)

SAKNAR DIG OCKSÅ PUSSGURKA!

stiko maria sa...

Ska bli kul att se om du också gillar cascade som alla andra. Jag har inte heller hunnit testa ännu, men är hur sugen som helst! Men än så länge har jag redan garn hemma till alla projekt. :)
Men nästa tröja till mig ska nog bli i cascade.

Frugan sa...

Ja, som tur var så hade jag inget passande hemma så jag var illa tvungen att beställa hem lite cascade! ;)