onsdag, mars 24, 2010

Gauge = Bajs

Gauge, stickfasthet, bajs - kalla det vad du vill, men ibland är det ett nödvändigt ont (som jag gärna skiter i). Och när jag gjorde min Ester fick jag verkligen en smäll på fingrarna. För den blev verkligen enorm! Eller rättare sagt, jag försökte få den att passa mig som är storlek S (XS visade det sig sen enligt det här mönstret) och mitt försök till Ester blev t o m för lite stort för min mamma som är en ganska storbystad XL. Jag är fortfarande fascinerad över hur totalt fel det blev. Så nu är frågan - frogga eller modifiera? Jag är väldigt lockad att repa upp, och det inte var så att jag sagt till min mamma att hon skulle få den, och det sista mig vill är att göra lilla mamma ledsen. Hm. Jag kanske helt enkelt får repa upp den med löftet om att snart göra en ny till henne.

Minnesanteckning till nästa försök:
TITTA STICKFASTHETEN!
ANVÄND MINDRE STICKOR TILL RESÅREN!

Under tiden jag samlar nytt mod stickar jag vantar och tränar upp min tvåfärgssticknings-teknik!

Inga kommentarer: