fredag, mars 26, 2010

Idag är det vår på Sommarrovägen




2 kommentarer:

Maria sa...

Vilka härliga bilder!! Vårkänslor till max! Till för grattis-hälsningen också. Jag handlade tillslut härvor av Linnea och Hallondimma. Finns nya bilder på bloggen.
Känner igen mig i det där med stickfasthet. Vissa mönster är dessutom helt hopplöst konstigt skrivna. Skulle sticka en kortärmad tröja förra sommaren. Enligt mönster var det stl. 5 som gällde på stickor. Jag gav upp när jag bytt ner till stickor 2,5 och det ändå blev hur galet som helst. Usch! :) Så det är inte alltid ens eget fel. Men sen vet jag ju hur lat jag är, ofta struntar jag i att provsticka och då får jag ju skylla mig själv. Hehe!
Ha en trevlig lördagskväll!

Maria sa...

För mig var det "Buttercup" som blev löjligt fel. Konstant. Jag har stl L i vanliga fall. Ungefär 44-46. Men när min var klar var den för stor för en släkting som hade storlek 56!! I min värld är det då inte large. Stickade sen stl XS och tänkte att det skulle passa dottern eller mig. Inte då. Fortfarande för stor för mig!! Då gav jag upp! :D