söndag, mars 28, 2010

Vantar, vantar och vantar!

Så här lagom till våren har jag blivit besatt av vantar. Ganska lustigt med tanke på att de bara går att använda i ca 1.5 månad till sen är det sommaaaaar! (Vilket jag definitivt ser fram emot, men jag föredrar mest höst och vinter-stickningar.. Det är nog framför allt ullens förtjänst. Har inte riktigt förstått storheten med bomull än.)

Så här kommer lite bilder på senaste veckans projekt!




Jag älskar det symmetriska men ändå inte i det här mönstret.
Är också nöjd med den för mig lite udda färgkombon. Jag försöker jobba på mitt färgseende och konsten att kombinera. En riktig utmaning för mig personligen som inte är så mycket för mönstrat överhuvud taget.



Det här är ett hopkok av en del av borden från Egyptian Mittens som man ser lite grann av på de översta bilderna och ett mönster ur Sticka vantar av Anne-Stine och Lillill Thuve som jag lånat från bibblan.

Duken ni ser i bakgrunden är ärvd efter min mans mormor. Petrolblå, klarrött och senapsgult, kan det bli så mycket bättre?! (Det senapsgula syns tyvärr bara pyttepyttelite uppe i högra hörnet på andra bilden.) Jag tycker det känns som att våren kommer fortare när man fyller hemmet med färg!

1 kommentar:

Skogsflickan sa...

Åh! De där blåröda vantarna ser alldeles underbara ut! Vilket nummer på stickorna använder du? Jag tänkte ge mig på ett sånt mönster, men har inte riktigt kommit mig för än... men nu blev jag sugen på att sätta igång!

Fin blogg du har!