torsdag, december 08, 2011

"Wicked"

Önskar jag hade en bättre bild, men här är den iaf på rätt person!

Jag insåg just att jag aldrig visade hur Ron-tröjan faktiskt blev! Här ovan kan ni se min syster precis innan premiären för den sista Harry Potter-filmen. Hon hade tröjan på sig hela kvällen, vilket jag tycker är rätt imponerande, med tanke på att den är 100% ull och det var juli månad. Vi båda blev riktigt nöjda med resultatet och nu hoppas jag att hon vågar använda den!

Mer info går att hitta på Ravelry.

2 kommentarer:

ARGA STICKAREN sa...

Till min sambos lillasyster så stickade jag weasleytröja med gyllene kvicken på som hon också hade på premiären, även den i ull, hah.

Frugan sa...

Haha!

Jag vet inte om du minns det, men jag hörde ju av mig till dig om tips hur man gör med bokstaven. Det blev så att jag broderade på det gula med maskstygn (är det så det heter på svenska? Duplicate stitch heter det på engelska iaf!). Det tog sin lilla tid, mycket eftersom jag är en sån perfektionist när det kommer till sånt. Men det blev riktigt bra faktiskt! =)