torsdag, december 08, 2011

Knitty: Winter Bis 2011

Ni har väl inte missat senaste numret av Knitty? Den här gången finns relativt välkända designers som Veera Välimäki, Stephen West och Julie Crawford representerade. Jag tycker att det är väldigt kul att de tar av sin tid för att skapa mönster till en gratis nättidning som Knitty.

Mina favoriter i detta nummer är:


Velvet morning av Julie Crawford. Den här tror jag skulle vara jättefin i olika gråa nyanser. (Och tror ni inte att man blir lika vacker som Julie om man har den på sig?)



SkyIsle Cardigan av Candace Joggerst. Jag är helt kär i oket!



Pop block av Veera Välimäki. Precis som Veeras andra mönster är den enkel men med fina säregna detaljer. Den här kan jag behöva när kylan slår till!


Jag hoppas att jag i varje fall kommer mig för och stickar någon av dem! Pop block ligger nog bäst till just för att den ser ut att bli en bra tv-stickning. Dess enkelhet med bara räta maskor är både dess charm och antagligen även dess fall. Kan inte låta bli att tänka på hur långt tid kommer det ta innan jag tröttnar. Men jag hoppas och tror att den i slutändan kommer att vara värt det!

1 kommentar:

Alexandra Hjelte sa...

Jättefina allihopa och jag hade faktiskt missat den där tidningen så nu ska jag kika på den. Tack för tipset!