måndag, december 19, 2011

Keep calm

Lånad från den här underbara sidan
Det börjar dra ihop sig. Snart har julen kommit och gått, och så även terminen. Om ett par veckor skriver jag min första tenta evör och jag börjar känna av pressen. Speciellt eftersom jag ligger efter med läsningen. Men det löser sig. Om jag börjar läsa nu så kommer det att lösa sig. För någon vecka sen sa en vän i klassen att hon insett att hon måste sluta se plugget som sin fiende. Och visst ligger det något i det, om man ser plugget som en fiende som måste motas ner och hållas i schack, eller som en möjlighet till kunskap för livet. Och lärarna gör inte tentorna för att vara elaka, utan för att försäkra sig om att man har tagit läsningen till sig. När jag tänker så här blir det lite lättare att andas. (Men bara lite.)

Inga kommentarer: