måndag, september 14, 2009

Stephen West

Är fortfarande inte frisk och spenderar största delen av dagarna med att sticka och snoka runt på Ravelry. Och jag måste säga, jag är nog lite kär i Stephen West! Älskar allt han gör och har planer på att köpa minst två av hans mönster inom en snar framtid. Men framför allt ska jag göra denna till min man nu till vintern. (Det här mönstret är dessutom gratis för Ravelry-medlemmar!)

Är det bara jag som tycker att det är svårt att hitta mönster på sjalar som passar killar? Halsdukar kan man lätt hitta, men sjalar? Själv tycker jag att killar i sjalar är grymt snyggt, speciellt lite grövre trekants-sjalar.

Nej, nu kallar maten och Ghost whisperer!

1 kommentar:

Maria sa...

Hej!
Kan absolut rekommendera Ysoldas mönster. Det var faktiskt första gången någonsin jag köpte ett mönster på nätet, har liksom aldrig blivit av. Men nu blir det fler. I alla fall av hennes mönster!

Det var mycket fint som Stephen West gjort, bra tips! Min gubbe är också en sjal typ men precis som du så har jag haft svårt att komma på bra mönster. Ska absolut testa någon av dem du länkade till.

Roligt med en ny bekantskap!

Ha det så bra!
/Maria (novisen)