onsdag, september 30, 2009

Nattsudd med ludd i kanterna

Jag är en riktig natt-stickerska. Inspirationen flödar aldrig så bra som kl 1-2 på natten. Nu när jag bara sitter hemma och är sjuk är det ju inte hela världen att det blir lite sent, men det känns ändå inte så bra att vända på dygnet så mycket. Hm.. men i alla fall!

Ikväll började jag på ett par Chevalier-vantar (Ravelry-länk) som bland annat Dödergök har gjort ett jättefint par av! Hittade ett supermjukt luddigt naturvitt ullgarn i mina väldigt osorterade garngömmor som jag glömt bort totalt. Har där emot inga uppgifter på hur "lång" härvan är, så jag fick göra några kvalificerade gissningar och håller nu tummarna på att det räcker till båda vantarna. Men det återstår att se! Annars får det bli torgvantar utav dem kanske =)

Bilder kommer så fort jag har rotat fram kameran som är på villovägar.

Inga kommentarer: