fredag, augusti 28, 2009

Göteborg

Konversation utanför Broderi och Garn i Göteborg i förrgår:

O: "Men Sara, vill du inte gå in här?"
S: "Mm.. men jag var ju där igår också..."
O: "Äsch, jag vet ju att du vill in, vi har ju semester!"

DET är kärlek!

De senaste dagarna har spenderats i vår semesterstad, dit vi alltid återvänder - Göteborg. Nu åkte vi dit på mini-bröllopsresa innan mannens skola drar igång och det är dags för mig att jaga alla tider som går på jobbet. Ett par stulna dagar i slutet på augusti. Och vilka dagar det har varit! Det har varit så otroligt skönt att kunna åka iväg och bara spendera tid med varandra. Ströva på gatorna innanför vallgravarna och bara mysa.

Och även ta tid till sina intressen. Så ett kilo garn blev det och en halv vante i eget utarbetat mönster i tre olika färger. Så mycket mys, många skratt, ett stort antal steg och mycket garn blev det. En vecka att minnas.


11 nystan Alaska från Drops för 20 kr/styck
2 härvor entrådigt ullgarn från Ullcentrum Öland 85 kr/styck
1 stor säkerhetsnål 12 kr/styck
varav allt köpt på Broderi och Garn
+
5 nystan Viking superwash 20 kr/styck
från STRIKK

blev även 2 höstnr från Drops (116 och 117) som inte lyckades fastna på bild.



Vantarna stickas i samma sorts garn som Totoro-vantarna. Jag har även utgått från det mönstret när jag har gjort mitt eget när där gäller antal maskor och storlek. Ska bli spännande att se hur slutresultatet blir, har aldrig satt ihop ett eget mönster förut =)

Inga kommentarer: