fredag, augusti 28, 2009

Totoro-vantar!

Är nu klar med mitt första försök med stickning i flera färger. Har tänkt hur länge som helst att jag ska ge mig på det, men det har inte blivit av för än nu. Har inte orkat ge mig på hur man stickar med en tråd i varje hand. Men efter lite övning (och ännu lite mer behövs för att få upp tempot) så gick det rätt smärtfritt.





MÖNSTER: "Norwegian Totoro Mittens". Finns på Ravelry som gratis pdf att ladda ner om du är medlem.
GARN: Gammalt plädgarn i 100% ull. Del i fynd från Myrorna, ca 1 kg garn för 10 kr. Sånt gillar vi!
STICKOR: Strumpstickor 3.5

Lite ojämna och de trådarna på baksidan syns rätt bra här och där, men jag skulle ljuga om jag inte påstod att jag ändå är rätt stolt! Och jag ser fram emot att sticka mer vantar! (Insåg just att det även är de första vantarna jag stickar öht. Där ser man!)



I bakgrunden ser ni en trött och lite lagom sjuk fru efter veckans bravader i Göteborg. Mer om det kommer i nästa inlägg!

2 kommentarer:

Kamilla sa...

Om de är ojämna så brukar det bli bättre när man blockat dem.

Anonym sa...

Vilka otroligt söta vantar:) De där ska jag helt klart göra till mig själv också!