onsdag, november 30, 2011

Oh dear!



För ganska länge sedan blev jag klar med den här tubhalsduken.Faktiskt bara ett par dagar efter jag postade inlägget. En mer basic och snyggare stickning än mosstickning får man nog leta efter. Mosstickning  bekräftar verkligen uttrycket "less is more".


Mönster: La upp 27 maskor, stickade upp  fyra nystan i mosstickning (förutom ett par meter som jag använde till att sy ihop ändarna till en ring). Jag lyfte första maskan i början på varje varv för att få en fin kant. Halsduken blev precis lagom lång för att lägga sig i två varv. 
Garn: 4 nystan Järbo Molly
Stickor: 10 mm


Den här t-shirten får mig alltid att fnissa till när jag går förbi spegeln. Jag vet inte vad jag tycker är roligast, texten eller att hjorten ser så förnärmad (demonisk?) ut över den påklistrade röda näsan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken snygg halsduk!
Haha jag gillar också tröjan :D

Frugan sa...

Tack! =)
Ja, visst är den underbar??