söndag, november 27, 2011

Det är advent


Första kursen är godkänd och jag startade helgen med två timmar långt förmiddagskaffe och ljudbok. Helgen fortsatte med julmarknader i lunkande takt. Jag förundras över att folk redan ser härjade och stressade ut, det gör mig lite ledsen. För julen handlar ju om glädje, hopp, fred och gemenskap.

Mitt mål med den här julen är att inte låta mig påverkas av den omgivande stressen och hysterin. Att inte köpa julklappar för att jag måste, utan för att det är ett sätt att visa hur mycket jag uppskattar de som står mig nära. Låta det få bli en uppriktig gåva och inte ett utbyte av tjänster som det så lätt annars kan bli i vårt samhälle.



1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är verkligen synd att det stressas så mycket inför julen. Advents och juletider är ju annars så mysiga!