tisdag, maj 25, 2010

Betty

Ett av mina nyårslöften för 2010 är att jag i år ska sticka minst en kofta/tröja och på så sett komma över min nästan krampaktiga fobi för såna projekt. Så idag har jag gjort klart min Betty! Sömmarna speciellt i sidorna är väl sådär, men som ett första försök är jag rätt nöjd. Tröstar mig med att jag ju alltid kan ta upp och göra om senare (som om det kommer hända!)

Jag vet inte om jag riktigt kommit över min rädsla för stora projekt än. Jag känner mig fortfarande lite skakig trots att den blev helt ok faktiskt.



Mönster: Betty av Hilary Smith Callis
Storlek: Small
Garn: Köp från Tradera. 200m/100gr
Garnåtgång: Lite mindre än 200gr
Stickor: 3,5mm

Ryggen blev rätt stor så jag virkade ett varv med smygmaskor runt nedre kanten. Jag har bara satt dit 3 knappar, då jag ändå inte riktigt kan knäppa den ända upp.



Nej, jag måste ändå säga att jag är glatt överraskad över hur bra den blev. Här näst ska jag ge mig på en Shalom. Men först blir det att glutta lite på ESC-kvalet och tv-stickning!

2 kommentarer:

Maria sa...

Den blev jättesnygg!! Toppenfin modell och jag gillar verkligen mönstret på den. Så nog kan du gräva ner din ångest över stora projekt - gick ju lysande. :)

Frugan sa...

Tack så mycket Maria!! =)