torsdag, september 22, 2011

Höstens mest användbara accessoar

Idag har varit en sån där dag då vinden ylat och regnet slagit mot rutan - idealiskt väder för stickning med andra ord. Dagens prestation var att sticka klart de sista varven på min snodd med denna teknik. Känns som att jag kommer få stor användning för den i höst/vinter.


Mönster: Moebius aka Möbius
Garn: 100 gr (en härva) BC garn Lucca Fino
Stickor: 6,5 och 5,5 för resåren


Jag är riktigt nöjd faktiskt och fortfarande helt fascinerad av den här tekniken! Ska nog ta och testa lite olika varianter på denna, man kan aldrig ha för många halsdukar!

4 kommentarer:

Katarina sa...

Åh, vad snygg den är!

Frugan sa...

Tack Katarina! Va roligt att se ett nytt ansikte i kommentarsfältet! =)

Stiko Maria sa...

Hur fin som helst! Och Lucca Fino är ju ett underbart garn att ha runt halsen. :)

Frugan sa...

Tack Maria! Ja, det är supermysigt! Det går inte att hitta här i stan tyvärr så jag får nog kolla runt i internetbutikerna, för det här vill jag ha mer ut av!