onsdag, juli 27, 2011

Juli rullade på och bloggen glömdes bort. Rätt klassisk symptom på alldeles för mycket trevligt att göra tror jag. Jag hade tänkt uppdatera om allt det roliga, men så hände Norge. Efter det kändes allt futtigt och irrelevant.

Jag hittar inte orden, allt känns otillräckligt. Så jag tar mig friheten att citera den alltid lika fantastiska Dödergök:

"Oavsett om det här visar sig vara "en ensam galnings" verk så hoppas jag att det leder till ett uppvaknande inför de högerextrema och antidemokratiska krafter som tar över mer och mer i Europa och Sverige. Om inte annat så kanske det väcker en tanke i dig som genast tänkte på muslimer när du hörde om bomber i Oslo. Vi måste hålla samman mot mörkret."

Hela hennes inlägg kan du läsa här.

Men egentligen kan allt sammanfattas till det här:
"Om en man kan visa så mycket hat, tänk hur mycket kärlek vi alla kan visa tillsammans."

Inga kommentarer: