tisdag, juni 15, 2010

Idag har jag haft en händelserik dag med lunchande, sommarlån, vemod över förlorad vänskap, champagne-te, blåst, Myrorna och fina vänner. En riktigt bra dag trots det dåliga vädret alltså. Nu väntar diskberget och pustande framför tvn.

Under tiden håller jag på att tvätta garn i handfatet. Två härvor ullgarn fick nämligen följa med mig hem från Myrorna för en tjuga. Men det luktade så otroligt mycket damm. Efter lite googlande och bloggläsande tror jag att jag förstått denna, av vad det verkar, rätt enkla procedur. En härva hänger redan på tork och den andra ska tas upp om en halvtimma. Känns ganska tråkigt men ändå spännande. Jag hatar att vänta på att garn ska torka. Blockning är nog det tråkigaste jag vet, men ack så nödvändigt.

Ännu en ensam natt väntar då mannen är bortrest. Vår 140-säng har aldrig känts så stor som nu.

2 kommentarer:

Helena sa...

vad duktig du är som tvättar garnet. Visste inte att Myrorna säljer garn. Håller med om att det är många fantastiska bloggar, men man får göra så gott man kan. Lycka till vidare.

Frugan sa...

Hej Helena! Ja, det skiljer sig lite från ställe till ställe men det brukar kunna vara väldans billigt. Jag tänkte att det kan ju iaf vara värt att prova. Det gick rätt bra faktiskt. Står mellan valet och kvalet om jag ska tvätta det en gång till eller se om det sista försvinner under tiden man arbetar med det.